måndag 28 mars 2011

Öppna förskolan

Innan jag träffade Karin på lunch-date tog jag med Aurora för att spana in öppna förskolan i Vasaparken. Både Råris och jag tyckte att öppna förskolan på Narvavägen var härligare och fräschare men Hey! det är fantastiskt att det finns i alla fall. Jag ska ta med Andrea dit imorgon så han kan hänga där när jag börjar jobba (på fredag - har inte tid!), och kanske träffa några trevliga pappor. För det var nästan bara pappor där. Härligt med svensk jämställdhet!

Träffade förresten en italiano med två barn på bussen från söder i precis samma åldrar som Kristian och Aurora. Vi språkade lite på italienska och tänkte att jag borde fråga om han ville träffa Andrea för att hänga lite men plötsligt skulle han av så jag hann liksom aldrig, och så visste jag inte riktigt hur jag skulle formulera mig för att det inte skulle verka som om det var jag som ville ha hans nummer. Damn it! Där försvann han.

Andrea måste ju komma ut och skapa sig ett eget liv här i Stockholm men för närvarande är det jag som är vän-letare känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar