onsdag 9 mars 2011

Det handlar bara om rätt attityd

Nu när jag äntligen kan kolla på svensk TV så tycks det mig som om den bråkar med mig nio gånger av tio. Andrea tycker att jag har en dålig attityd till elektronik. Framförallt till fjärrkontroller och sladdar. Själv har han en positiv grundinställning och medfött intresse för sladdar och så. Han bara; "Men det räcker med att du avsätter fem minuter för att lära dig vlken kontroll som går till vad så sparar du en massa tid sen", och det har han ju rätt i, men det är liksom enklare att be Andrea.
Men vem är det som har kommit på det här med digitalTV-box? Kan man inte bara bygga in den på nåt sätt så man i alla fall slipper två fjärrkontroller. Andrea visar pedagogiskt hur jag ska göra för att växla mellan TVn och att kolla på film på USB (Djungelboken som Kristian har sett 100 gånger utan tecken på att tröttna). Glömmer hela tiden vilken fjärrkontroll jag ska byta kanal med och så råkar jag byta kanal med den andra och då får man stänga av med båda fjärrkontrollerna och starta om hela skiten.
Jag åt lunch med en tjej igår vars sambo precis hade köpt en superfjärrkontroll för 3000 spänn som styr hela deras hem; TV, dator, stereo och lampor. Småirriterande om den skulle komma bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar