måndag 21 mars 2011

Dålig - riktigt dålig - timing

Imorse åkte Andrea till Sardinien, han ska vara borta i fem dagar. Och naturligtvis blir både Kristian och jag magsjuka, med start IDAG.
Medan Kristian var på dagis (han gick dit utan symtom alltså) så började jag känna ett smått illamående vid 10-snåret men lyckades hålla kräket på stången tills jag skulle byta bajsblöja på Aurora nån timme senare. Då bara; kaskad. Aghhh, finns det något värre än att stå och hulka över en toalett med håret hängandes i testar av kräkskvätt. Okej, enough details, men ni fattar. Man blir ju hur ynklig som helst. Men det förstår ju inte en bebis som vill ha underhållning. Aurora har således fått leka med både min plånbok, mobil och datorsladd (under uppsikt förstås). Helst skulle jag bara vilja lägga mig i fosterställning med hink vid sängen och täcket över huvudet. Mamma hämtade Kristian som hade somnat på bussen hem från Stora Skuggan och fick bäras hem sovandes. Fyra kräks senare så är det Kristians tur. Utan förvarning SPLASH på vardagsrums- OCH sovrumsgolvet. In på toa för att ta av kläder och dusha av en gråtandes Kristian. Snabbar mig ut med Kristian invirad i handduk och ser Aurora krypandes i kräkset. Ville bara sätta mig ner och gråta just då men det kan man ju inte göra med två barn och kaos. Bara att spotta upp sig, ta av Auroras kläder och skura.
Nu har Kristian somnat i soffan och mamma är här (tack snälla mamma!).
Lär bli en kul natt. Andrea - dålig timing baby!

*googlar vinterkräksjuka och tycker vansinnigt synd om mig själv och Kristian*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar