fredag 4 mars 2011

Hos tandläkaren

Innan vi gick till tandläkaren imorse hade Kristian tränat på hur man skulle visa tänderna och han hann visa sina 20 fina gaddar för både vaktmästaren i hissen och för receptionisten och en tandsköterska innan han ens hade hunnit sätta sig i tandläkarstolen. Så fint.

För övrigt har det varit en småjobbig morgon med trotsutbrott och ilsktårar och tålamodet blir liksom inte bättre av att Aurora vaknade en sisådär åtta gånger inatt innan hon bestämde sig för att det var dags att stiga upp klockan sex, och att Andrea suckade lite när jag tyckte han kunde gå upp klockan sju och hjälpa till och klä Kristian.

Måste laga Kristians täckbrallor också. Han hittade en sax på dagis igår och hann klippa 18 små och lite större jack i byxorna innan fröken upptäckte vad han hade gjort. Vilken 3-åring klipper inte i kläder? I mitt stilla sinne kan jag tycka att de borde kanske plocka bort saxarna när de inte håller uppsikt. Det blev i alla fall inget jack i fingret.
Andrea får laga byxorna, han är bättre på sånt än jag. Jag är nål- och trådblind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar