lördag 5 mars 2011

Fullt program

Idag har det varit späckat program. Först visit hos nyss hemkomna och fräscht solbrända Anna och Sasa (alltså, är det bara vi i hela Sverige som INTE har varit i Thailand i år?). Därefter mötte Kristian och jag upp Sandra-Lee med familj. Efter att ha köpt 2 x korv med ketchup (den första tappades i marken) så tog vi oss ut till Junibacken. Har aldrig varit där förut; dyrt men himla fint. Särskilt sagotåget som både Sandra och jag fick lite rysningar av för att det var så vackert och stämningsfullt. Kristian tyckte att det var i otäckaste laget med vildvittror och Kato och de andra elakingarna.. Efter en sockerboost på caféet lämnade vi Junibacken. Det var en trött Kristian som la sin lilla klubbakladdiga hand i min och somnade på bussen hem.

Och nu är vi nyss hemkomna från 40-årsbuffé hos våra italienska vänner vars son går på samma dagis som Kribbo. Det var bara italianos där och Andrea blev lycklig när han fann en annan sard där.

Ja äntligen har mobilen vaknat till liv och kalendern börjar sakta fyllas med umgänge. Jo jag vet, det är inne att ha en tom almanacka. Det har jag haft i sex månader nu och nu njuter jag när jag bläddrar i kalendern och ser "Ebba", "Middag hos Sandra", Ev middag Simon och Ida", "Anna", "mamma", "M-lund", "Helena Sthlm".
Njuter och får lyckoruskänslor över att jag har så fina familjer och vänner.

Tog inte med stora kameran ut idag men så här fin var Aurora på kalas:


2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att se dig om ett par veckor!
    / Ingrid

    SvaraRadera
  2. Detsamma! Bra initiativ med vinlunch. Woho!

    SvaraRadera