fredag 18 mars 2011

Nä nu blev jag stressad

Men hörrni, visste ni att numera ställer man sina små telningar i kö till Carlssons och Lill-Carlssons och Johanneshovs slottsskola och Montesoridagis redan MINUTRAR efter att de kommit till världen. Jo jag lovar! Var hemma hos Simon och Ida på middag och de vet allt och berättade att så är det.
Men jag menar, är det inte lite väl... eh.. ambitiöst? Och näst intill absurt. Den nyblivna pappan bara; "Åh jättefin och välskapt liten flicka, jätteskoj, men ro hit med personnumret nu så ska jag skicka iväg några anmälningar från iPhonen, så kan vi umgås sen". Eller: Nej, våran äldsta kom inte in för de andra duktigare föräldrarna anmälde sina knytt två minuter tidigare för sex år sen.

Jag vet ju inte alls vart vi kommer att bo när Kristian ska börja i skolan och är inte kommunala skolor ganska härliga med lite mixat klientel? Fast det förstås, jag kan tänka mig att lärarna är mer engagerade på privata och att det finns mer resurser. Men herregud, det är väl kört i alla fall, jag anmälde inte Kristian till de där skolorna förrän han var fem MÅNADER. Det tyckte jag var vansinnigt tidigt men oh vad fel jag hade tydligen. Och Aurora ska vi inte tala om, andrabarn som hon är så har jag inte anmält henne ÄN. Jeeez, hur ska det här sluta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar