lördag 1 januari 2011

Svegliami a mezza notte (Väck mig till 12-slaget)

”Väck mig vid 12-slaget”. Sa jag verkligen så igår... Gud vilken party-pooper jag är. Vi åt middag med Andreas syster och hennes familj och om det inte vore så att vi sågs varje dag så skulle jag ha skärpt till mig. Det är bara det att Nyårsafton just ain’t my thing! Har aldrig gillat fyrverkerier och smällare och det här att man inte får gå hem när man vill utan måste vara uppe till midnatt. Eh det är ju inte jättesent men jag har verkligen inga sovreserver att ta av sen tre år tillbaka. Jag behöver mina åtta timmars avbruten sömn, och som Aurora skulle säga; ”Sovmorgnar ain’t my thing!”. Fram till elvasnåret hade jag trevligt som vanligt i deras sällskap och Andrea hade grillat en massa fisk och skaldjur. Mums. Efter middagen spelade alla utom Kristian och jag Tombola som är nån sorts bingo. Det hör tydligen italienska nyårsaftnar till. Lyckades hålla mig vaken och hyfsat social.
Äntligen äntligen är det snart vardag och rutiner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar