söndag 30 januari 2011

Kort lunch-resumé

Jag tar tillbaka det där om lejonstatyer som jag skrev tidigare. Villan var verkligen jättefin och smakfull med värsta stora trädgården med gräsmatta som såg ut att vara trimmad med nagelsax. Vill också ha! Jag var tvungen att stå och titta på allt det gröna ett tag. Det är så mycket betong här i stan för trädgårdarna, när de finns, ligger nästan alltid bakom husen så man ser dem inte från gatan tyvärr.

Lunchen var god och väl tilltagen som luncher alltid är i det här landet. Vi var väl ett 30-tal och efter några glas av Elias röda kom Berlusconi på tal och det dröjde inte länge förrän ALLA stog upp och vevade med armarna och blev varma om kinderna av diskussionens hetta. De pratade högt och i munnen på varandra för att föra fram sina argument för och emot Buckan. Jag förstår verkligen inte Berlusconianhängarnas argument, jag gör det bara inte.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar