söndag 9 januari 2011

Trååkit

Åh vad tjurig jag var igår, som en riktig barnunge. Andrea frågade om vi skulle hänga på Cristina och Sandro och kolla på såna där modulträhus på nåt ställe i närheten av Cagliari och nära ett köpcentra som heter Corta del sol. I mitt huvud så hörde jag bara ”Bla bla CAGLIARI blabla” och visualiserade caféer och liv och rörelse och en fläkt av storstadsliv, och så hade jag fått för mig att  HM fanns i det där köpcentrat (har sänkt ribban nu för vad jag tycker är kul utflyktsmål. Köpcentra sa du. Oh why not?!). Men iaf, fixade till mig och barnen lite och så bar det iväg mot Brico Legna (Tegel och Trä). Tänkte i mitt huvud att det skulle vara ett kort stopp för att sen styra kosan mot huvudstaden och HM. Men efter en och en halv timmes tittandes på trähus – tre olika moduler uppställda på en parkeringsplats vid motorvägen – så hade jag gett upp om att åka vidare. Satt och suckade demonstrativt medans Kristian latjade runt och Andrea och Sandro frågade en miljon frågor om uppvärmning och isolering. Det funkar inte med två barn att köra heldagsutflykter om det inte innehåller bollhav och gungor. Fan vad sur jag var. Och Andrea fattade ingenting. Han hade ju frågat om jag ville följa med och titta på trähus och jag hade sagt ja. Han fattar liksom inte att jag inte hade sagt ja bara till det utan till ett helt KONCEPT. Idag ska vi åka till stranden i alla fall, för att kompensera för typ världens meningslösaste dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar