måndag 10 januari 2011

Il mare (havet)

Åh varför åker vi inte till havet oftare? Det tar inte ens 30 minuter till Pistis som är närmaste större strand, men man jobbar inte så här. Stranden åker man till under sommarmånaderna juni-augusti. För att vara öbor så är de anmärkningsvärt ointresserade av havet. Inget gott har någonsin kommit därifrån, säger sarderna. Många kan inte simma och de traditionella sardiska rätterna är köttarätter och inte fisk.

Men i alla fall. Så här härligt hade vi det mitt i januari!




Synd bara att de har ett café på stranden som ALLTID har nån värdelös radiokanal på på högsta volym i högtalare som är högre än vad Kristian är. Sjukt irriterande. Men det kanske är lika bra för min del att det överröstar havet. Sen tsunamin på Sri Lanka så är jag inte hej och tjenis med vatten och vågor. Faktum är att jag inte kan slappna av när jag hör havet. Jag tycker mig hela tiden höra hur det kommer närmare och så börjar hjärtat banka och blicken söker flyktvägar och jag funderar på hur jag ska kunna springa med både Kristian och Aurora. Efter alla dessa år. Men det blir lite bättre, sakta men säkert så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar