fredag 21 januari 2011

Bloggibloggi

Andrea är klar med sin kurs nu så i praktiken är vi båda hemma med barnen, fast Andrea har alltid fullt upp med att hjälpa Elia eller fixa grejer, och själv har jag fullt upp med... att spana in hela den här bloggvärlden som är alldeles ny för mig. Är det bara jag som aldrig har läst bloggar förut? Oh my vad många det finns, om allt mellan mode och religion, och jag har hamnat i bloggträsket (2011..)!
Jag som alltid tyckt att de som tittar på dokusåpor inte har nåt eget liv, men nu imorse när Aurora hade tröttnat på att leka själv så bara "Vänta gumman, mamma ska bara läsa klart vad Sara åt till middag igår". Varning på den, det kanske är jag själv som ska ut IRL! Men hörrni, det är ju som att läsa andras dagböcker och man FÅR göra det, fast det känns lite som om jag stalkar de här personerna. Personer jag aldrig har träffat och ändå vet vilken färg de har på sin vardagsrumssoffa. 
Och nu när jag ser alla andras pimpade bloggar känner jag att jag måste fixa till min egen. Gjorde ett halvhjärtat försök häromdagen - ni kanske har noterat den stora blaffiga bilden längst upp, omöjligt att få den mindre! - men gahh, vad betyder meningar som den här t. ex:

"Om du har bränt din inläggsfeed med FeedBurner eller hanterat feeden med en annan tjänst anger du den fullständiga webbadressen till den här."

Det är när jag läser sånt här som jag inser att jag är hopplöst ute och att mina barn snart kommer att tycka att jag är PINSAM som inte hänger med när de pratar om cloud computing och vad vet jag.  
Och då tänker jag osökt på min mamma som sa att ungdomarna på tåget hade såna där stenkrossare (bergsprängare alltså). Haha, det var roligt.

Här är iaf de bloggar jag fastnat lite extra för:

Freja Midsommarflickan - Sätter mitt eget liv i perspektiv.
Looking for Sara - En svenska på Korsika; vi bor ju i princip nästgårds. 

Och förresten, ni får gärna skriva nån liten kommentar ni som läser min blogg - I know you are out there, jag har hittat statistik-knappen! Vi gör så här, efter de fem första kommentarerna bjussar jag på receptet på Andreas supergoda pasta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar