tisdag 15 februari 2011

Ska inte myggjävlarna sova i februari?!

Vad är väl mer irriterande än en mygga i rummet när man ska sova? Jo, det är fyra mygg i rummet. Det var just precis det vi hade i sovrummet i natt (jag och Aurora delar rum för gossarna snarkar). FYRA myggjävlar. Klockan halv fyra vaknade jag av ett omisskännligt bzzzzzzzzz. Bzzzzz. Och tystnaden däremellan är minst lika irriterande som själva bzzzzzzzzet, för man vet att då har de satt sig nånstans, antagligen på en bar bit hud. En timme senare lyckades jag ha ihjäl en mygga men efter en liten stund hörde jag det igen. Försökte täcka över hela mig med täcket. För varmt. La täcket över örat men hörde ändå. Ytterligare en sömnlös timme senare vaknade Aurora. Tände ljuset och på väggen sitter tre myggkompisar. Huset är fullt med mygg för igår eftermiddag lät jag dörren till gården stå öppen. Tänkte att jag skulle släppa in lite sol, men det var uppenbarligen inte det enda jag släppte in.
Smart.
Verkligen.
Det positiva är att myrorna i köket har försvunnit. Vi säger hej då till myrorna och hehej till myggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar