onsdag 23 februari 2011

Det är mycket nu.

Den här veckan har vi outsourcat barnen till fastrarna ett par timmar per dag medan vi skurar, skrubbar, tvättar och plockar undan så att huset ska vara skinande när vi lämnar på fredag.
Min kloka farmor Karin sa att med lite målarfärg och en skurhink kommer man långt, och visst är det så. Och jag lägger till stålull/Svinto här. Älskart. Allt går bort; från théränder i koppar till matränder på kyl och väggar (tips: smutsiga habaianas blir som nya med stålull).
Idag har jag handlat parmesan, prociutto crudo och dolce sardo för att ta med hem. Det och ett par citroner tar jag alltid med från Sardinien.
Förresten har jag kommit på vad jag ska göra med citronerna; jag ska göra limoncello och resten ger jag bort! Att jag inte kom på det tidigare.

Det var svårt att få till ett bra foto med självutlösaren.

En av två lådor. Och det är fortfarande massor av citroner kvar på trädet. Hoppas de håller sig till påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar