torsdag 10 februari 2011

Kom hit!

Att åka till Sardinien på vintern är lite av en chansning. Det kan regna en vecka i streck och då är det fuktigt, kallt och rått både inne och ute. Men oftast är vädret alldeles alldeles underbart! Som idag. På min promenad imorse värmde solen behagligt i ryggen och vore det inte för avsaknaden av uteserveringar här på vintern så hade jag druckit min latte macchiato utomhus, med solglajjor på och jacka av. 
För den som vill utmana vädret och flyga till Sardinien på vintern (eller någon annanstans vid en annan tidpunkt för den delen) så kan jag rekommendera den här sajten: Skyscanner. Det är min favoritsajt, alla kategorier. Den har sparat mig många långa timmars sökande efter flyg. Framförallt när det inte går direktflyg.  Den letar snabbt upp de billigaste flygen med kortast restid, inklusive lågprisbolagen. Jag har prövat så himla många andra liknande sajter men då får jag fram typ Alitalia för 24 loppor med övernattning i Amsterdam. 
Så leta upp ett flyg nu och kom hit så får ni följa med oss till stranden idag. Vi ska bygga sandslott och kasta stenar i havet. Get movin’!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar