söndag 6 februari 2011

Bloggibloggi 2

Alltså, det var just precis ett sånt där inlägg som jag skrev imorse som jag hade lovat mig själv att aldrig någonsin skriva på den här bloggen. "Igår åt jag äppelpaj och kollade film". OMG. Dör så ointressant. Men jag märker att jag gärna fladdrar iväg när jag skriver. Min tanke är ju att Sardinienfamiljen ska handla om Sardinien/Italien, kulturskillnader, och om hur det är att leva i en tvåkultursfamilj och INTE om vad jag åt till middag (om det inte är relevant ur t.ex. italienperspektiv) eller vilka kläder jag provade igår. Ja ni förstår upplägget.
By the way så har jag bestämt mig för att fortsätta skriva i Sverige och fortsätta på temat tvåkultursfamilj och kulturskillnader. Det kommer att bli en riktig bladvändare, så fortsätt läs! Ska ändra layouten också - skäms så fort jag öppnar bloggen över att den är så ful).

Och när vi ändå snackar blogg så har jag förstått mail-ledes att man tydligen måste ha nån särskild IP-adress för att skriva en kommentar. Det ska ju liksom bara vara att skriva+skicka tycker man. Eller? Fast jag har skrapat ihop fem kommentarer trots allt (jag håller ribban lågt) så snart ska jag bjussa på receptet till Andreas superpasta.

Här kommer lite bilder från La 26, en strand här i närheten (jo den heter faktiskt så. Det var Mussolini som döpte den. Det finns olika små strandremsor som heter La 1 t.o.m. La 33). Vi hängde där ett tag efter lunchen så att Kristian fick leka av sig lite. Fotona därifrån blev så fula så de visar jag inte här.

Kristian fixar lite.

Råris och moi

Andrea tyckte det var jobbigt utan solglajjor. Gud vilket hårt liv vi lever här. 

Åh här kommer en sån där närbild igen. Kan inte låta bli. 

2 kommentarer:

  1. Fikafint Marta! Slar London med hastlangder.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja det tror jag det! London, vad àr vàl det?!

    SvaraRadera