söndag 26 december 2010

Jag läser inte Prinsessan de Clèves

Klockan är åtta och Aurora och jag har varit uppe i två timmar och vi är lika snoriga båda två och har sovit lika illa. Hm, det kommer att bli en lång dag. Jag känner det på mig. Gossarna sover fortfarande de lyllosarna.
Om en havtimme går jag med Aurora i släptåg på café Bill Bo och dricker kaffe latte och äter croissant och det är en av de bästa stunderna på hela dagen. Bara jag och en god bok (Aurora räknas inte för hon sover då). Började på den där franska 1700-talsklassikern Prinsessan de Cléves men gav upp efter 23 sidors namedropping (dåtidens namedropping av idel grevar och prinsar) och har istället börjat på The Help av Cathryn Stockett som verkar riktigt bra. Kan också rekommendera Drottningoffret av Hanne-Vibeke Holst som jag precis har läst; lättsam och välskriven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar