onsdag 29 juni 2011

Le spiaggie di Cagliari / Cagliaris stränder

Det har varit mycket aktiviteter de här veckorna mot i vanliga fall, för att kanadensarna är här. De vill ju passa på, så då passar vi också på. Så igår, innan festligheterna i stan började, åkte vi till Cagliari som är sardiniens huvudstad. Har hängt där väldigt lite men av det lilla jag sett så är det en fin och sofistikerad stad. Lite flärd liksom jämfört med de mindre städerna här, om ni förstår vad jag menar. I alla fall, vi hängde först lite i hamnen och sen bar det av mot en av Cagliaris stränder; Marina Piccola. Men hu, går inte alls att jämföras med våra stränder på Costa Verde. Man är ju bortskämd med rätt folktomma stränder och klart vatten. Här var det hysteriskt mycket folk en helt vanlig tisdag och ganska sunkigt, både på land och i hav. Och så var det sån där finkornig osympatisk sand som fastnade överallt. Aurora såg ut som en wienerschitzel hela hon, alldeles sandpanerad som hon blev. Aurora och jag flydde således till en restaurang där hon somnade och jag drack en kall öl och läste. Så jag hade det väldigt lylligt!
Men summa summalurum; Cagliari är fint och det finns säkert en massa att se och göra men är det strandliv man vill åt så kom till Costa Verde hos oss istället!
Imorgon åker vi tillbaka till Sverige igen.
Hejhej.
Marina Piccola i Cagliari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar