söndag 10 april 2011

Var sak har sin tid

Ebba och jag med Aurora i släptåg tog Roslagsbanan ttill Viggbyholm för att träffa söta Anna, Marcus och lillgossen idag. De har köpt ett sånt himla fint litet hus med stor trädgård där Marcus ömsom skottar, ömsom bär sten.

Det pratades mycket barn; våra barn, andras barn och Ebbas kommande barn. Och det pratades oljevärme och bostadspriser. Vi drack bryggkaffe och åt kanelsnurror och det var så härligt hemtrevligt och liksom rofyllt. Men jag funderade lite över när den där övergången skedde egentligen. Den där vuxenövergången alltså. Det var ju ungefär igår som vi var på Marcus 30-årsfest i London. Eller det var det ju inte alls för det var fyra år sen, men det KÄNNS som igår. Och det känns inte alls som om det är 15 år sen vi tog studenten. När inbjudan kom till jubileet tyckte jag att det var lite lustigt för att de hade skrivit fel; 10-årsjubileum skulle det ju stå. Tänkte jag och fnissade lite. Tills jag räknade efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar