söndag 17 april 2011

Spontanshoppade lite i helgen

Om jag inte minns fel så sa jag senast i lördags för en dryg vecka sen att jag ville bo kvar i stan; inte färdig med stadsumgänge och kaffe latte och parklekar osv osv. Snabbspolar en vecka och sitter på ett mäklarkontor i Bromma och sajnar kontrakt för radhus i Norra Ängby. Heeummmm, jag är lite spontan när det kommer till bostadsköp. Har aldrig kollat på fler än två objekt innan jag slår till, väl påhejad av mamma. Mamma som också är min privata inredningsarkitekt och som redan vet precis hur man skulle kunna få till det. Huset behöver nämligen en del upprustning. Inte mycket är gjort sedan 1951 då huset byggdes, men det är också det som är det fina med det hela. Nu får jag göra som jag vill och slipper betala för nån annans renovering och high-techkök och bortslagna väggar. Bra där. Och så håller vi tummarna för att Norra Ängby is the shit för jag har bara varit där två gånger.Och det var på de två visningarna. Herregud, man lägger ner dubbelt så mycket tid på att välja vilken film man ska se en kväll än att se på en bostad man ska köpa för flera miljoner.
Nu ska jag träna på att säga att vi ska bo i radhus. Radhus. Radhus. Ordet har samma klang som fika ju. Det känns liksom härligare att säga Funkisradhus-i-Bromma. Så får det bli; Funkisradhus-i-Bromma.

Välkommen till oss i sommar


3 kommentarer:

  1. Stort! Välkommen till livet i förorten. En ny epok i livet liksom, där varmvattenberedarens volym och modellbeteckningen på en Husqvarna häcksåg plötsligt blir relevant.

    SvaraRadera
  2. Ser ju superfint ut Märta, grattis! Och vilken mysig blogg!

    Kommer bli grymt med funkisradhus i Bromma, hädanefter kan ni ju lyxa till det med latte i er alldeles egna lilla parklek!

    Kul att se er i lördags!

    SvaraRadera
  3. Tack! Men blir stressad bara jag ser ordet varmvattenberedare.

    Kul att se dig också Ida!

    SvaraRadera