torsdag 28 april 2011

Åh HEJ våriga Stockholm!

Ahmen självklart så blev det ett strålande väder dagen vi åkte från Sardinien. Muttrade varje gång jag fick ett SMS från nån i Stockholm som ba ”Åh, här sitter vi i solen i bara shorts och tisha”. Men faktiskt; jag unnar mina solsvultna landsmän sol och värme. Absolut. Jag fick ju en hel solig vinter. Var tvungen att stress-sola lite igår en timme innan tåget till Alghero skulle gå. SKULLE gå ja. Det visade sig att det inte alls gick när det skulle och ingen visste varför det var försenat heller. Så Ambra fick skjutsa oss hela vägen till flygplatsen. Hela Sardinienfamiljen med tre fullpackade väskor. För att ha ”dubbel uppsättning av allt” så är det magiskt hur mycket vi lyckas släpa med oss fram och tillbaka mellan Sverige och Italien. Nåväl. Tillbaka till jobb, dagis, SFI och lägenhets- och husfix. Och till ett vår-vackert Stockholm. Jag förundras varje vår hur snabbt det blir grönt när det väl kommer igång. Vi kom fram sent i natt och imorse när jag tittade ut på balkongen möttes jag av ett alldeles rosa hav av körsbärsblommor. Så himla vackert! Måste plantera några körsbärsträd på Bromma-tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar