lördag 21 maj 2011

Idag firade vi 17 maj. Aka Auroras födelsedag.

Idag firade vi Auroras 1-årsdag med pompa och ståt. Eller ja, i alla fall i underbar miljö med finaste människorna, presenter, lite mosse och jordgubbstårta. Nu hade jag tänkt att jag skulle visa några foton från dagen men som så mycket annat har sladden till kameran försvunnit sen vi städade undan inför visningen, så jag kan inte ladda hem bilderna. Men sladdfan måste ju finnas NÅNSTANS här hemma. Likaså USB-minnet med ganska många bra att ha-filer, och annan smått och gott som bara är spårlöst borta. 

Men nog om sladdar, lite status Aurora 1 år:
Hon kan klappa händerna, klappa fint och pussas på kommando (hon förstår både på italienska och på svenska)
Hon är fullständigt ointresserad av att gå men tar sig fram krypandes med imponerande hastighet.
Hon säger titta, mamma, pappa och nåt som med lite god vilja kan tolkas som Aurora
Hon låtsaspratar i telefon och
hon avgudar Kristian och följer honom som en liten skugga vart han än går.

Inte illa pinkat för en sådan liten människa. Tänk att jag har sådana perfekta barn. Det är inte klokt.

Förresten så vill jag bara passa på att säga att jag har världens bästa mamma och pappa. Det är inte klokt det heller vad bra de är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar